מאז פרץ המשבר הכלכלי ביוון חלה עלייה של 40% במספר מקרי ההתאבדות, המכונים בידי אנשי המקצוע של בריאות הנפש כהתאבדויות פוליטיות

יוון נחשבה בעבר לאחד המקומות בעלי שיעור ההתאבדויות הנמוך בעולם, אך בשנה האחרונה, מאז החלט המשבר הכלכלי במדינה, חלה עלייה של כ-40% במספר המתאבדים.

מקרי התאבדות בולטים מהחודש החולף (אפריל) הם סיפורו של מרצה לגיאולוגיה בן ה-35 שתלה את עצמו על עמוד תאורה באתונה, כומר בן 35 שקפץ ממרפסת ביתו אל מותו, סטודנט בן 23 שירה בראשו, ועוד. אחד המקרים המזעזעים היה זה של דימטריס כריסטולס, רוקח בן 77, שירה לעצמו בראש בכיכר מרכזית באתונה, מול בניין הפרלמנט היווני. כריסטולס הותיר אחריו פתק, אשר בו כתב כי הוא לא מוצא שום פתרון למצבו מאשר לסיים את חייו בטרם ימצא את עצמו מחטט בפחי זבל בכדי למצוא מזון שיסייע לו לשרוד.

 התקשורת מדווחת מדי יום על התאבדויות של אזרחים, בעוד יש מומחים הטוענים כי אכן מדובר בהתאבדויות ממניעים פולטים, בשל הייאוש הרב בו חיים אנשים רבים ביוון, מנגד יש הטוענים כי מדובר בעיקר בפרובוקציה של התקשורת, על אחת כמה וכמה שהבחירות קרובות במיוחד (ייערכו ב-6 במאי 2012).

בטרם החל המשבר הכלכלי (בשנת 2009) שיעור ההתאבדויות ביוון עמד על כ-2.8 לכל 100 אלף תושבים ונחשב לאחד הנמוכים בעולם. משרד הבריאות היווני מדווח כי במחצית הראשונה של 2010 חלה עלייה של 40% בהתאבדויות. נכון לרגע זה לא התקבלו עדיין נתונים על שנת 2011, אך לדברי מומחים בתחום ככל הנראה הוכפל מאז שיעור ההתאבדות והוא עומד על 5 מתאבדים לכל 100 אלף איש.

למרות העלייה החדה במקרי ההתאבדות, עדיין נחשבת יוון לאחת המדינות בה קיים השיעור הנמוך ביותר. לצורך דוגמה – בפינלנד עומד שיעור ההתאבדות על 34 לכל 100 אלף איש.

צפו בסרטון המתעד את ניסיון התאבדותה של אשה ביוון והאזינו למידע נוסף בנושא

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה