הספד להדפסה היכול לשמש אתכם בהלוויה, אזכרה או טקס זיכרון, לזכרם של אמא, אבא, ועוד

* הטקסט נכתב בלשון נקבה אך ניתן לשנותו כך שיתאים לשני המינים. ניתן לבצע בו שינויים, להוסיף או להוריד טקסט, זאת בהתאם לרמת הקרבה והמעמד בו אתם אמורים לשאת את הדברים. זכרו, תמיד כדאי ומומלץ להוסיף להספד פן אישי, זה יכול להתבטא בציטוט מוכר של הנפטר, סיפור קצר ועוד.

אמא,

איך נפרדים מאשה שהייתה כל עולמך? שהכילה בתוכה כל רגע בחייך, טוב או רע, שתמיד עמדה שם לצדך, תמיד העניקה לך את כל כולה, בכל רגע, בכל שעה.

בעומדי היום אל מול קברך, בשקט החד והכואב, אין מילים בפי לתאר את העצב המציף את גופי ומחלחל אל נשמתי.

נדמה שרק אתמול היית כאן, חמה, צוחקת, מחבקת ולפתע נדמה שהעולם כבר לא ישוב להיות כשהיה.

החיים כל כך נפלאים ומפתיעים אך טומנים בחובם הפתעות שבחלומות הכי פרועים שלי לא הייתי רוצה לחוות. מותך הוא אחד מהם. מוות מיותר, כואב, אחד כזה שגורם לך להרגיש כל אחת מפעימות הלב כסכין חדה הננעצת בכאב.

חייך הקשים, השמחים והמלאים לימדו אותי דבר או שניים על חיי שלי עצמי. מותך לימד אותי שברגע אחד עולמי כוחו יכול להיחרב, להשתבש אך עם כל שלימדת אותי בזמן שעוד היית כאן, מקווה שאצליח עם הזמן שוב ללמוד לחיות, לחייך ולהתרגש.

כל שאוכל להבטיח לך אמא, זה שגם אם יחלפו השנים ונוכחותך כאן עמנו תראה כחלום מר-מתוק ישן, עדיין נמשיך להעביר הלאה את כל המורשת הנפלאה שלך.

ילדי ונכדיי שלי יכירו את המתכונים הנפלאים שלך, אותם אבשל להם בעצמי ואדאג לספר להם "זה המתכון של סבתא". לפני השינה אספר להם את סיפור חייך, אקח אותם לבקר בקברך, אשמיע להם שירים שאהבת, אעלעל איתם באלבום התמונות הישן. אלמד אותם את כל מה שלמדת את אותי ולא אפסיק להזכיר להם איזו אישה נפלאה היית כך שיעבירו זאת הלאה גם לדורות הבאים.

יום יבוא ונתאחד גם אנחנו, זוהי דרכו של עולם, וכשיגיע היום הזה, בתקווה שיגיע עוד שנים רבות, אפול לזרועותייך, מחייכת, רגועה ושמחה, ממש כשם שבטח גם את התקבלת בשמיים, על ידי הורייך ובני משפחתך שאבדת לפני שנים. לאהבה אין גבולות, אין לה זמן או מרחק, ואהבה חזקה ואמיתית כשלנו לא תגווע לעולם. אהבה מחממת וקורנת, כמו שאת הפצת כשעוד היית כאן, היא אהבה חד פעמית, אחת כזאת שלנצח אומר "תודה" על כך שהייתה לי הזכות להרגיש אותה וחלוק אותה איתך.

איך כותבים הספד? לכתבה לחצו כאן

לאיתור כותבי הספדים ונאומים – לחצו כאן!

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה