הבמאי יואל זילברג הלך הבוקר לעולמו בשנתו בגיל 86. בין הפרויקטים שעליהם היה חתום "קונילמר בתל אביב", " מליונר בצרות", "פלאשדנס" ועוד

המחזאי והבמאי יואל זילברג נפטר בשנתו היום (שני) בשעות הבוקר. זילברג, אשר חתום על הצלחות כגון "קונילמל", "חכם גמליאל", "חסמב"ה", "אמי הגנרלית" ועוד – היה בן 86 במותו. הוא הותיר אחריו את רעייתו מרים, שלושה ילדים, שבעה נכדים ושני נינים. ארונו של זילברג יוצב מחר, על במת התיאטרון הקאמרי, בשעה 12:00, אשר בו מוצגת בימים אלה גרסה חדשה של המחזמר "קזבלן", אשר עליו זכה בעבר זילברג בפרס כינור דוד. הוא יובא למנוחות בבית העלמין קרית שאול בשעה 14:00.

יואל זילברג (צילום: באדיבות המשפחה)

זילברג נולד בשנת 1927 בישראל והיה בנו של שחקן תיאטרון האוהל, בן ציון זילברג. הוא היה בין מייסדי להקת הצ'יזבטרון. לאחר שנפצע במלחמת השחרור נסע לאנגליה ללימוד שם ועם חזרתו לישראל ביים בתיאטרון "הבימה" שורה של הצגות, ביניהן: "הבוגד", "עוד נהר אחד" והאידיוטית". זילברג ביים מחזות זמר בולטים ביניהם: "קזבלן" ו"איי לייק מייק".

זילברג זכה גם לקריירה בינלאומית, לאחר לימודי קולנוע וטלוויזיה בארה"ב. הוא שימש כעוזר במאי של אוטו פרמינגר בסרט "אקסודוס" (בכיכובו של פול ניומן) וגם בסרט "יהודית" (בכיכובה של סופיה לורן).

בשנות ה-70 וה-80 ביים שורה ארוכה של סרטים ישראלים מצליחים, ביניהם: "קונילמל בקהיר", "מיליונר בצרות", "חסמב"ה ונערי ההפקר", ועוד.

בשנות ה-80 עבד זילברג לעבוד בחברת ההפקה "קנון", אשר הייתה בבעלותם של מנחם גולן ויורם גלובוס. בין היתר ביים את הסרט המצליח "פלאשדנס".

בשנות ה-90 יצר את הסדרה "רמת אביב ג'" וגם כתב את 50 הפרקים הראשונים של הסדרה.

 

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה