כיצד קרה שנטלי ווד, ג'יימס דין וסאל מינאו, שלושת כוכבי הסרט הקלאסי "מרד הנעורים", מצאו את מותם בטרם עת?

בשנת 1955 יצא לאקרנים הסרט "מרד הנעורים". הסרט עורר רעש גדול בעיקר מכיוון שכוכב הסרט היה השחקן הצעיר ג'יימס דין, שמת בדיוק חודשיים לפני צאת הסרט, בתאונת דרכים קטלנית. הסרט בוים על ידי הבמאי ניקולס ריי ולצד דין כיכבו בו נטלי ווד וסאל מינאו, שמצאו גם הם את מותם בגיל צעיר.

באנגלית שמו של הסרט הוא "Rebel Without a Cause"  והוא מייצג את מה שעוברים אותם נערים ונערות בתקופת הנעורים הפרועה, שלעיתים הופכת למרד של ממש בהורים בפרט ובחברה בכלל. הסרט הפך לקלאסיקה אמיתית ואפילו ג'יימס דין המנוח זכה למועמדות לאוסקר על משחקו, עובדה שהפכה אותו לשחקן המת הראשון שזכה במועמדות לאוסקר.

בחלוף השנים התפרסם הסרט גם בתור סרט עליו רובצת קללת מוות, זאת מכיוון שכל כוכביו קפחו את חייהם בגיל צעיר בנסיבות מפתיעות.

נטלי ווד, הייתה שחקנית מצליחה שככבה בין היתר ב"סיפור הפרברים", "זוהר בדשא", "נס ברחוב 34" ועוד, טבעה בנובמבר 1980, בגיל 43 בקלפורניה, סמוך לסנטה קטלינה. ווד ספרה במהלך השנים על כך שהיא סובלת פחד מוות ממים וחוששת כי תמצא את מותה בטביעה, אז תארו לעצמכם מה רבה הייתה ההפתעה כאשר השחקנית היפה מתה בדרך הכי נוראית שיכלה לדמיין לעצמה. ווד שהתה על יאכטה, יחד עם בעלה השחקן רוברט ווגנר והשחקן כריסטופר ווקן, בשעת לילה מאוחרת נעלמה מהיאכטה וגופתה נמצאה לאחר מכן במים לא הרחק משם. בחודש דצמבר 2011, כ-30 שנה לאחר מותה, נפתח תיק חקירת המוות שלה מחדש, זאת בשל ספר חדש, שכתב קפטן היאכטה, בו הוא מתאר שככל הראה לבעלה של ווד, ווגנר, היה חלק בתאונה המצערת שגרמה למותה של השחקנית.

המוות של נטלי ווד חזר לכותרות, צפו בידיעת החדשות: 

ג'יימס דין, הנחשב לאחד הכוכבים הגדולים של כל הזמן, הספיק לשחק בחייו בסך הכל בשישה סרטים, כאשר רק בשלושה מהם ("קדמת עדן", "ענק" ו"מרד הנעורים") היה הכוכב הראשי. הוא נהרג בגיל 24 בתאונת דרכים בה פגע בו רכב והרג אותו, באותה התקופה הוא בדיוק צילם את סרטו האחרון, "ענק", ולצורף השלמת צילומי הסרט השתמשו בכפיל שחיקה את קולו של דין. דין מת ב-30 בספטמבר 1955 ובחודש יולי של אותה השנה עוד הספיק להשתתף בפרסומת למניעת תאונות דרכים, בו הוא סיפר לשחקן שלצידו: "נהגתי לטוס הרבה בכבישים, לקחתי גם הרבה סיכונים מיותרים בדרכים המהירות… אבל כעת, כשאני נוהג באוטוסטרדות – אני זהיר במיוחד".

סאל מינאו, שחלק עם ווד ודין את המסך בסרט, נרצח בשנת 1976, לאחר שנדקר דקירה אחת בלבו, בשעה שעשה את דרכו הביתה לאחר חזרה להצגה בה עמד לקחת חלק. מינאו היה מועמד לאוסקר על תפקידו ב"מרד העורים" וגם על תפקידו בסרט "אקסודוס". מינאו היה אחד הכוכבים הראשונים של הוליווד שהודו כי הם הומוסקסואליים, דבר שנחשב לנדיר באותן שנים. הרוצח של מינאו נעצר בהמשך וטען כי לא היה לו מושג שמדובר בשחקן מפורסם.

צפו בג'יימס דין, מדבר על תאונות דרכים, כחודשיים לפני מותו בתאונת דרכים: 

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה