באמצעות תרומה כספית תוכלו להנציח את האדם היקר שלכם בדרכים שונות – הקמת מבנה על שמו, חלוקת מלגות, פרסים או ארגון פעילויות שונות לזכרו

במידה ותחליטו לתרום תרומה כספית מכובדת סביר להניח שיפתחו עבורכם דרכים שונות ומגוונות להנצחת יקיריכם. הדבר קצת מקומם, מכיוון שלא לכולם יש את הפריבילגיה והיכולת הכלכלית לעשות זאת, אך אין לשפוט אדם בצערו ואם מהתרומה הכספית יכול לצאת משהו טוב גם לחיים – אז למה לא בעצם.

לאיזה גוף כדאי לתרום?

מכיוון שהרעיון העומד מאחורי התרומה הוא הנצחתו של האדם המת, כדאי לתרום לגוף או לתחום כלשהו שהיה קרוב ללבו כאשר עוד היה בחיים. לדוגמה:

תרמו סכום כסף ל:
ספריה בה נהג להחליף ספרים
למקום בו נהג להתעמל
להקמת גינה ציבורית בקרבת הבית או לשיפוץ גינה או מבנה קיימים בקרבת מקום
למקום בו עבד
לגוף בו נהג להתנדב
לעמותה שאהב וכיבד את ערכיה ומטרותיה וכו
חלוקת מלגה במקום בו למד/עבד וכו.
או לכל מקום אחר שעולה בראשכם ומסמל עבורכם את האיש שהיה.
חל

כיצד מונצח האדם על ידי תרומה כספית? 

בטרם תתרמו את הכסף, במידה וחשוב לכם לקבל הוקרה למעשה ולוודא כי התרומה אכן תבטיח את הנצחת האדם הקרוב לכם, דאגו להסדיר את דרך ההנצחה. לדוגמה:

אם החלטתם לתרום כסף לשיפוץ הגינה – דאגו שיוקם בה ספסל או פסל עם כיתוב לזכרו.
במידה ותרמתם כסף למקום בו נהג להתעמל דאגו ששמו יונצח במסגרת טורנירים שונים, ימי ספורט מיוחדים, על גבי חולצות או בכל דרך אחרת.
במידה ותרמתם מלגה על שמו דאגו כי שמו יצוין בעת הענקת המלגה ואפילו בקשו לשאת דברים לזכרו תרם יחולק הפרס.
אם בחרתם לתרום לעמותה כלשהי, תוכלו לבקש שיתלה בה שלט לזכרו, ששמו יוזכר בעיתון השנתי שמוציאה העמותה אן בכל דרך אחרת המקובלת עליכם ועל הגוף בו מדובר.
אם תרמתם כסף למקום בו עבד ניתן להנציח אותו באמצעות תמונה שתהיה תלויה על אחד הקירות ולצידה כיתוב לזכרו, שמו, עבודתו ותרומתו יכולים להיות מוזכרים באירועים שונים ותוכלו אפילו לתרום למקום משהו שימושי כגון פינת קפה/מנוחה בה תדאגו להזכירו וכך תדעו שלא יעבור יום בו לא יחשבו עליו, יזכרו בו ועוד.

בסופו של יום אתם יודעים מהי הדרך הטובה ביותר להנציח את האדם, הדרך שמסמלת עבורכם ועבורו את האדם שהיה, את ערכיו, חלומותיו, הדרך שעשה והמורשת שרצה להשאיר מאחוריו. ישנן דרכים לתרומה בהן תוכלו להנציח אותו גם מבלי להוציא כסף ממש מהארנק:

באמצעות תרומת ספרים לבתי ספר, בגדים או כל דבר אחר שברשותכם, שאינכם זקוקים לו והוא יכול לתרום לחברה בדרך כלשהי.

כתבות נוספות

 

13 תגובות

  1. יהודית משה הגיב:

    בס"ד:אני בחורה נכה שומרת שבת.
    1. אני קוראת פעמים או שלוש פעמים תהילים ותיקון כללי שיר השירים בשישי שבת
    2. אני בחורה שלא הולכת עם חצאית אלא מכנס
    3. לא הולכת לבית כנסת קשה לי לעק'ב אחרי החזן.
    4.עושה קידוש ליל שבת קידוש היום והבדלה
    אני חזרתי בתשובה בעקבות מות השכן שלי ז"ל בפיגוע משנת 2004.
    אני נכנסתי לאתר שלכם כיד ה' שהובילה אותי לכתוב לכם כאן
    אני רוצה לציים בפניכם נושא רגיש והוא :אני קראתי באינטרנט כתבה על בחור בשם יעק'ב כהן שהיה זקוק להשתלת ריאה והיה מונשם ומורדם בבלינסון וההשתלה של תורם ריאה בוששה לבוא והוא נפטר ז"ל והשאיר אישה אוהבת שנהפכה לאלמנה בודדה בלי ילדים.
    אני קראתי את הכתבה ומאוד נגעה לליבי וריגשה אותי וכשהוא ז"ל היה בבית חולים אני שלחתי לאישתו תהילים שיקראו למען רפואתו הטובה אבל כנראה המצב שלו היה קשה ולא הספיק להחזיק מעמד.
    מאז שקראתי את הכתבה אני רוצה למצ'א דרכים להנציח את שמו הטוב למשל היום אני פניתי לחב'ד כדי שיכתבו שהחוברת של פרשת השבוע לעילוי נישמתו ואמרו לי שזה אי אפשר אצלם.!!!
    אני מבקשת ממך לעזור לי בבקשה לקבל כיוון ממך למי לפנות כדי שיעזור לי לעשות מצווה זו
    זה מאוד חשוב לי בבקשה!!!
    בהערכה יהודית משה שמחכה לתשובתך האיכפתית בבקשה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה