למרות שממבט ראשון מודעות אבל נראות כולן אותו הדבר, ניתן למצוא הבדלים שונים בגודלן, בטקסטים ועוד. למדו עוד על הנושא וצפו בדוגמאות

פרסום וכתיבת מודעת אבל הם חלק בלתי נפרד מהפרוצדורות שעליכם לבצע לאחר מותו של אדם קרוב. מודעת אבל היא בעצם הכלי שבאמצעותו אתם מבשרים לעולם על מותו של אותו האדם, הרי כל אדם הוא עולם ומלואו, אשר מוקף בחברים מהעבודה, הצבא, בית הספר, שכנים, מכרים ועוד – ואין זה הגיוני שתשבו להרים טלפון לכל אחד מאותם אנשים. מודעת אבל מאפשרת לכם ליידע היכן ומתי נערכת ההלוויה, האזכרה, השבעה, מי הם בני משפחתו הקרובים של הנפטר, סיבת מותו ועוד.

בניגוד לכתיבת הספדים, אשר בעת הכנתם אתם יכולים ליהנות מחופש יצירתי ולהעלות על הדף את כל העולה בלבם, הנוסח של מודעות האבל הוא מאוד ענייני וסטנדרטי. מודעת האבל היא לא המקום להעלות זיכרונות, לנתח את דמותו של האיש, ועוד. מודעת אבל צריכה להעביר את כל המידע הענייני בצורה הברורה ביותר והמדויקת ביותר מבחינת הפרטים שברצונכם להעביר לציבור.

במבט ראשון כל מודעות האבל נראות למתבונן בדיוק אותו הדבר, יחד עם זאת, עם תשבו עם מדור מודעות האבל שבעיתון, תגלו שקיימים הבדלים שונים בין המודעות, לדוגמה:

אורכה של המודעה – קיימות מודעות המכילות רק את שם הנפטר ופרטי ההלוויה, בעוד ישנן מודעות המכילות את מידע זה ובנוסף גם את שמות הוריו, ילדיו, נכדיו וכו וכמו כן גם מידע אודות השבעה, סיבת המוות ועוד

פונטים – חלק מהמודעות מעוצבות עם פונט אחד אשר מוצג בגודל אחיד, בעוד חלק מהמודעות משלבות פונטים שונים וגדלים שונים

נוסח – חלק ממודעות האבל מאוד ענייניות ומפרטות רק מידע אודות מיקום השבעה, תאריך ההלוויה ועוד בעוד ישנן הודעות בהן ניתן לקרוא גם על סיבת המוות, האם היה פתאומי או צפוי, האם האדם מת בשיבה טובה או בטרם עת, יהיה בהן אולי אפילו משפט קצר על תחושת הצער שחווה המשפחה.

גודל – במידה ובחרתם לפרסם מודעת אבל בעיתון בוודאי שמתם לב שקיימות מודעות בגדלים שונים. כמו בהרבה דברים אחרים בחיים – גודל הוא פונקציה של כסף, כך שככל והמודעה תהיה גדולה יותר ו/או תכיל יותר מילים – כך היא גם תהיה יקרה יותר. כך תוכלו למצוא מודעות אבל בגדלים שונים, עם כמות שונה של מילים, ועוד.

לצפייה בדוגמה למודעת אבל ארוכה – לחצו כאן

לצפייה בדוגמה למודעת אבל בינונית – לחצו כאן

לצפייה בדוגמה למודעת אבל קצרה – לחצו כאן

למידע נוסף ולהזמנת מודעות אבל – לחצו כאן!

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה