למעלה מ-8,000 רקמות שכבו במשך שנים במכון לרפואה משפטית, נלקחו מחלקי גופות של נפטרים -ויקברו בקרוב. בין הרקמות גם רקמותיהם של דודו טופז, רפאל איתן ושוש עטרי

בחודש פברואר 2012 נודע כי אלפי איברי נפטרים נמצאים במכון לרופאה משפטית ויובאו לקבורה בקרוב. במכון נמצאים למעלה מ-8,000 רקמות אדם, אשר נלקחו מגופותיהם של נפטרים, לא הובאו לקבורה וגם לא נאמר מדוע הם נשמרו במקום.

כעת זועמים בני משפחותיהם של הנפטרים על כך שרקמות יקיריהם נשארו במכון לרפואה משפטית ולא הובאו עד עתה לקבורה כהלכה. רוב קרובי המשפחה כלל לא ידעו כי רקמותיהם של הנפטרים נשמרו במקום ונודע להם על כך רק בעקבות חשיפת הנושא במסגרת תחקיר של ידיעות אחרונות. כעת שוקלים חלק מבני המשפחה לתבוע את המכון לרופאה משפטית.

בין הגופות מהן נלקחו דגימת רקמות ניתן גם למצוא אישים מפורסמים כגון דודו טופז, רפאל (רפול) איתן ושוש עטרי. מיקי גולדנברג, אחיו של דודו טופז, זועם על המעשה וסיפר לידיעות אחרונות כי מי שירצה לקבור את הרקמות בקבר הנפטר ייאלץ כעת גם לשלם על כך. עוד סיפר גולדנברג כי קבירת הרקמות של טופז בקברו, לא תחזיר אותו אל משפחתו. גולדנברג סיפר כי ראה את רקמותיו של טופז, שנשמרו בצנצנת עם שמו ושהדבר הותיר אותו בהלם. גולדנברג טוען כי אין לו כוונה לתבוע, כל שהוא רוצה זה שיתנצלו בפני בני משפחות הנפטרים.

בעקבות הפרשה הוחלט כעת שבעתיד, במידת הצורך, ייקלחו דגימות מיקרוסקופיות מן הגופות, דבר שיאפשר לקבור את הגופות בשלמותן. בנוסף יוקם מאגר מיוחד שיאגד בתוכו את שמותיהם של כל הנפטרים אשר נותחו במכון בין השנים 2000-2011, כך יוכלו בני משפחותיהם לקבל מידע אודות תהליך הקבורה והדגימות.

עו"ד מאיר ברודר, מסר מטעם הלשכה המשפטית במשרד הבריאות, כי רוב הדגימות מזוהות. עוד נודע כי מוקד מיוחד, אשר יהיה מאויש בפסיכולוגים, עובדים סוציאליים, אנשי דת ועוד, יפעל במשך 4 ימים.

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה