פינת הנצחה בבית היא ללא ספק הפינה החמה מכולן, אחת כזאת שלעיתים מצליחה לשמור על רוחו של האדם המת אתכם בבית, גם שנים לאחר לכתו. כיצד ואיפה כדאי לסדר אותה? איזה חפצים מומלץ לשים בה? האם כדאי להקים פינה לנוי? או שאולי דווקא פינה שימושית? כל התשובות ומידע נוסף – בכתבה שלפניכם

מהי פינת זיכרון/הנצחה?

פינת הנצחה היא פינה חמה ונעימה המוקדשת כל כולה (או לפחות ברובה) לבן המשפחה שהלך לעולמו ונוכחתו לנצח תחסר לכם בבית. בכדי לנסות לשמור אותו קרוב אליכם ובכדי להנציח את האדם שהיה, אנשים רבים יבחרו להנציח את זכרו של קרובם שמת בפינת זיכרון מיוחדת בביתם.

בפינת ההנצחה תוכלו לרכז אלבומי תמונות, חפצים אישיים של המת, דברים אשר נתתם לו במתנה או הוא נתן לכם. תוכלו להניח בה כיסא אשר עליו אהב לשבת, שמיכה בה נהג להתכסות, בתוך כד פרחים לשים זרים של הפרח האהוב עליו. ניתן לחבר בה לחשמל נר נשמה תמידי, בניגוד לנר רגיל אותו תאלצו להדליק בכל יום מחדש.

תוכלו לסדר בפינה תמונות ממוסגרות, תעודות, פרסים, מדליות וגביעים שקיבל המת והתגאה בהם מאוד כשעוד היה בין החיים.

תוכלו להניח באותה פינה ספריה שתכיל ספרים ודיסקים אהובים על המת ותוכלו האזין או לעיין בהם בעודכם ישובים שם.

האם פינת ההנצחה צריכה להיות שימושית?

היא לא חייבת, אך יחד עם זאת במידה והחלטתם להקדיש פינה מיוחדת מביתכם לצורך הנצחה, מן הראוי שגם תוכלו לשבת בה ולא רק להתבונן בה מהצד.

כמה דברים כדאי להניח בפינת ההנצחה?

אין חוקים בעניין, פינת הנצחה יכולה להיות מורכבת מפריט אחד אהוב ומרגש או לחילופין מ-30 פריטים שונים.

בכל מקרה אין צורך להעמיס את הפינה יתר על המידה, עדיף להניח חמישה פריטים מרגשים, אהובים היקרים ללבכם מאשר להעמיס אותה באינסוף פריטים שסתם יעלו אבק ויגרמו לפינה להיות עמוסה ולא נעימה לישיבה.


מה לא לשים בפינת ההנצחה?

אל תניחו בה דברים אשר יגרמו לכם לבכות בכל עת שתחלפו לידה או חפצים שיגרמו לכם לתחושה לא נעימה ולאנרגיות שליליות בכלל בבית. עם כל הרצון הטוב והכוונה הטובה שלכם להנציח את המת, אל תשכחו שאתם עדיין בין החיים, הבית הוא ביתכם ואין סיבה שתחושו שאתם או מי שבא לבקר אתכם ירגיש בבית לא בנוח.

הצעות לדרכי הנצחה נוספות במדור ההנצחה של האתר

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה