על פי דו"ח, שפרסם משרד הבריאות, מחלת הסרטן היא הגורם העקרי למקרי מוות בישראל. אחריה ברשימה – מחלות לב, סוכרת, מחלות כלי דם במוח ועוד

משרד הבריאות פרסם הבוקר (שלישי) דו"ח מיוחד המפרט את גורמי המוות בקרב האוכלוסייה בישראל, בין השנים 1999 ל-2009. מן הדו"ח עולה כי מחלת הסרטן מופיעה במקום הראשון ברשימה המפוקפקת, זאת לאחר שהייתה אחראית לכרבע מכלל מקרי המוות בשנים בהן עוסק הדו"ח.

במקום השני ברשימה ניתן למצוא את מחלות הלב, אשר גורמות למותם של חמישית מכלל הנשים והגברים בישראל. במקום השלישי מחלת הסכרת, אשר הפכה לגורם התמותה השלישי בגודלו בישראל. במקום הרביעי מחלות כלי הדם ובמקום החמישי מחלות כליה.

עוד עולה מהדו"ח כי כי בשנת 2009 מתו 497 אנשים לכל 100 אלף נפשות, נתון שהוא נמוך ביחס למדינות אירופה וארה"ב. על pי הדו"ח קיימת מגמה של ירידה בכמות מקרי המוות בכל אחת מהמחלות שברשימה.

בגילאי 15-24 סיבת המוות העיקרית היא תאונות, כאשר אחריה ברשימה – התאבדות. בקבוצת גיל זו ממקומת מחלת הסרטן במקום השלישי ואילו רצח במקום הרביעי.

בקבוצת גילאי 75 ומעלה, מחלות לב הן הגורם העיקרי למוות, כאשר אחריהן מחלת הסרטן.

ניתוח של הדו"ח מראה כי חלק גדול מסיבות המוות ניתן למנוע, כאשר הדגש הוא כמובן על הפסקת עישון, שמירה על תזונה נכונה, טיפול בלחץ דם, כולסטרול, מניעת מקרי האלימות, התאבדות ועוד.

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה