ספר זיכרון הוא הדרך הפשוטה, הנוחה והאישית ביותר להנצחת אדם שהלך לעולמו. כיצד תעשו זאת בצורה הטובה ביותר? מי צריך לקחת חלק בפרויקט? ועוד

ספר זיכרון הוא הדרך הנוחה, הנעימה והמהירה ביותר להנציח את יקיריכם. במקום לחכות חודשים לבניית אתר, הקמת מבנה או הוצאתה לפועל של כל דרך הנצחה אחרת – ספר זיכרון יכול להיות מוכן כבר בתם השבעה.

איך מכינים ספר זיכרון?

ישנן מספר דרכים להוציא ספר:

1. בני המשפחה הקרובה והחברים אוספים במשך תקופה ארוכה תמונות, סיפורים, מכתבים, ציטוטים, תעודות או כל מסמך אחר שיכול להיכנס אל ספר הזיכרון העתידי, ולאחר שתסיימו לאסוף את כל החומרים הדרושים ותערכו אותם תוכלו לגשת אל בית דפוס המתמחה בהוצאת ספרי זיכרון וביוגרפיות ותדפיסו שם מספר עותקים לפי הצורך.

מלבד בתי דפוס קיימים כיום אנשים העוסקים בעריכה וכתיבת ביוגרפיות של החיים והמתים. באמצעות העסקת איש מקצוע שכזה תוכלו להיות בטוחים שהספר ייכתב בצורה מקצועית, רהוטה, אנושית וחמה. שהתכנים יסודרו על פי סדר הגיוני ושהמראה הסופי של הספר יהיה ברמה גבוהה. כמובן שלכל דבר יש מחיר וגם לספרי זיכרון מסוג זה. תוכלו למצוא אנשי מקצוע שיכינו עבורכם ספר זיכרון מסוג זה עבור 500-1000 שקלים ומצד שני תוכלו גם למצוא אנשים שיגבו מכם 10,000 שקלים ואף יותר. הכל תלוי באורכו של הספר, בעבודת התחקיר והעריכה שהטלתם על הכותב, באורך הספר הרצוי ועוד.

2. דרך אחרת, זולה ונוחה יותר, היא בניית ספר זיכרון כבר בימי השבעה. כל שעליכם לעשות זה לקנות ספר גדול וריק, מחברת גדולה, אלבום גדול שניתן לכתוב בו או כל דבר אחר העולה בדעתכם, להניח אותו בכניסה לבית בו תשבו שבעה ובקשו מהאורחים לכתוב מספר מילים בספר בטרם יסיימו את ביקור הניחומים. למרות שספר זה אולי נשמע על פניו כפרויקט לא מושקע ופשוט למדי, בסופו של יום מדובר בספר מרגש, שנכתב ברגעים הכי קשים של כולם – משפחה, חברים, מכרים וכו – ולכן כל מילה בו נכתבה מהלב, עם הרבה מאוד רגש, מחשבה ואהבה. לאחר מכן תוכלו לקחת את כל הדברים שנכתבו בו ולשדרג אותם באמצעות הוספת תמונות, מכתבים ומזכרות אחרות מהאדם.

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה