הזמר שמוליק קראוס נפטר בבית החולים כתוצאה מסיבוך של מחלת שפעת החזירים. בין שיריו המוכרים "הבובה זהבה", "זה קורה", "זמר נוגה", "אחרי 20 שנה" ועוד

הזמר שמוליק קראוס נפטר הערב (ראשון ) בבית החולים איכילוב לאחר שלקה בשפעת החזירים ונלחם על חייו ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים. קראוס פונה אל בית החולים לפני כשבוע ומאז הוגדר מצבו כקשה. בסוף השבוע חלה החמרה במצבו.

קראוס נולד בשנת 1935 בירושלים והיה לאחד הזמרים והמלחינים המשפיעים והבולטים במדינת ישראל.

להצלחה הגדולה שלו זכה בשנת 1966, כאשר הקים עם ג'וזי כץ (מי שהייתה אשתו) ואריק אינשטיין את להקת "החלונות הגבוהים", להקה שלהיטיה זוכים להצלחה גם כיום. בין השירים הבולטים של ההרכב ניתן למצוא את "יחזקאל", "הבובה זהבה", "כל השבוע לך", "זמר נוגה", "אינך יכולה", "חייל של שוקולד" ועוד. את כל השירים הלחין קראוס.

בשנות ה-70 היה קראוס חלק מחבורת "לול" המפורסמת והלחין במהלך אותן שנים שירים כמו "זה קורה" (לאריק לביא) ו"כשאת בוכה את לא יפה" (לאריק אינשטיין).

קראוס וג'וזי כץ העלו בשנת 1975 מופע המורכב משירי הילדים מרים ילן שטקליס, בשם "לבד ביחד ולבד לבד", מופע שגם יצא על דיסק וזכה להצלחה. את כל שירי המופע הלחין קראוס בעצמו, ביניהם: "אצו רצו גמדים", "ידידי טינטן", "נתפייסה", "מיכאל", "ועוד.

שירים מפורסמים נוספים שהלחין, במהלך שנות ה-70, ה-80 וה-90, הם "אצלי הכל בסדר", "שוב", " סוסעץ", "בלדה לעוזב הקיבוץ", "אחרי 20 שנה", "אם", "רואים רחוק רואים שקוף", "איך הגלגל מסתובב" ועוד.

קראוס סבל בחיי ממשברים שונים ומבריאות רופפת, הוא אושפז פעמים אחדות על רקע נפשי ובריאותי כאחד.

האזינו לשמוליק קראוס מבצע את שירו "זה קורה"

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה