בביצות בסקוטלנד התגלו מומיות במצב מעולה, שהורכבו ממספר גופות, מתקופת הברונזה

בביצות של אי מרוחק בסקוטלנד התגלו ארבע מומיות מתקופת הברונזה. המומיות המיוחדות התגלו כשהן במצב מצוין ולמרבה ההפתעה הן גם מורכבות מחלקים שנלקחו ממספר גופות. החוקרים במקום מכנים אותן "מומיות פרנקנשטיין".

המומיות נמצאו באתר ארכיאולוגי, מתקופת הברונזה, בשם קלאד האלאן. הממצאים היו ארבעה שלדים של גבר, אישה, נערה וילד גבן שלוש. הגופות של הגבר והאישה ככל הנראה טופלו לאחר המוות וככל הנראה עצמותיהם עברו טיפול לשימור, זאת מכיוון שעל פי הבדיקות הן לא נרקבו. על פי השערות החוקרים נעשה ניסיון לחנוט את הגופות בדרכים טבעיות. עוד התברר כי שתי הגופות הורכבו מחלקים שונים של מספר גופות.

עוד עלה במחקר כי הגופות שהו במשך מספר חודשים כשהן טובלות בביצות ולאחר מכן הוצאו מהן ושהו באוויר במשך שנים. הסיבה לטבילת הגופות בביצה היא התנאים במקום (חוסר חמצן, קור וחומציות), אשר משמרים את הרקמות הרכות של המת. לעומת זאת תנאים אלו גורמים לרקבון מהיר יותר של העצמות, זאת בשל החומציות שבביצה.

עדיין לא ממש ברור מהי הסיבה להרכבת הגופות ממספר חלקים שונים. השערה אחת טוענת כי מדובר בניסיון "לתקן" אדם אשר אולי היה חסר לו איבר כלשהו כאשר עוד היה בחיים.

למידע נוסף ולצפייה בתמונות – לחצו כאן 

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה