הזמרת האגדית, שזכתה 4 פעמים בפרס הגראמי וגם נכנסה להיכל התהילה של הבלוז והרוק אנד רול, הלכה לעולמה ביום שישי לאחר מאבק ממושך בלוקמיה ובאלצהיימר

זמרת הבלוז, הגוספל והג'אז האגדתית, אטה ג'יימס, הלכה לעולמה ביום שישי, לאחר מאבק ממושך במחלת האלצהיימר ומחלת הלוקמיה.

ג'יימס, אשר זכתה במהלך הקריירה שלה בארבעה פרסי גראמי, היא בתם של אשה שחורה, בשם דורותי הוקינס, שעסקה בזנות ונכנסה להריון מגבר לבן. ג'יימס הייתה ידועה מאז ומתמיד כבחורה פרועה, שהרבתה לשתות, לעשן ולחגוג, אך בזכות הכנסייה היא גילתה גם את עולם המוזיקה ובגיל 16 עברה ללוס אנג'לס, שם פתחה בקריירה מוזיקלית, לאחר שהוחתמה בלייבל "צ'ס".

הלהיט הגדול ביותר של ג'יימס היה השיר "at last"', שהוא בעצם חידוש לשיר שהוקלט בשנות ה-40 על ידי התזמורת של גלן מילר.

בשנת 2008 זכתה הקריירה של ג'יימס להכרה מחודשת, זאת לאחר שביונסה גלמה אותה דמותה בסרט |"קדילק רקורדס", אך ככל הנראה ג'יימס לא ממש אהבה את הרעיון, וכשנה לאחר מכן, לאחר שביונסה הופיעה עם השיר "at last" בבית הלבן, טענה ג'יימס שהיא הייתה יכולה לשיר את השיר טוב יותר ונעלבה מכך שלא הוזמנה גם היא לבית הלבן.

בין להיטיה הגדולים של ג'יימס: "I Just Wanna Make Love to You",  "Something's Got a Hold On Me,"Tell Mama", "I'd Rather Go Blind" ועוד.

בשנת 1993 נכנסה ג'יימס להיכל התהלילה של הרוק אנד רול, בשנת 2001 היא נכנסה אל היכל התהילה ל הבלוז ובשנת 2003 זכתה בטקס הגראמי בפרס מפעל חיים.

בשנת 2004 נבחרה ג'יימס למקום ה-62 מבין 100 האמנים הגדולים של כל הזמנים, אותם בחר ודירג מגזין רולינג סטון.

האזינו לאטה ג'יימס מבצעת את הלהיט הגדול ביותר שלה – at last:

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה