הרמטכ"ל ה-15 של מדינת ישראל, אמנון ליפקין-שחק, נפטר ממחלת הסרטן בגיל 68. בעבר כיהן גם כשר התיירות ושר התחבורה

הרמטכ"ל ה-15 של מדינת ישראל, אמנון ליפקין-שחק, הלך לעולמו בגיל 68, לאחר מאבק של חמש שנים במחלת הסרטן. ליפקין-שחק כיהן גם כשר התיירות והתחבורה בממשלה ה-28. ליפקין-שחק היה נשוי בשנית לעיתנואית טלי ליפקין-שחק והיה אב לחמישה ילדים.

אמנון ליפקין-שחק. צילום מסך חדשות ערוץ 2

אמנון ליפקין-שחק נולד בשנת 1944 ובשנת 1962 התגייס לחטיבת הצנחנים, שם שירת כמ"פ בחטיבה. בשנת 1968 זכה בעיטור העוז, על תפקודו בפעולה "כראמה", כאשר שירת כמפקד סיירת "דוכיפת". לאחר פעולה זו מונה למפקד גדוד 50 של הצנחנים, תפקיד שבמהלכו השתתף במבצע "אביב נעורים", פיקד על הכוחות שפשטו על מפקדת אש"ף בביירות ולאחר מכן זכה גם על פעולה זו בעיטור העוז.

עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים שירת כסמח"ט בצנחנים. בשלהי שנות ה-70 נסע ללימודים בצרפת וכעבור מספר שנים מונה לתפקיד אלוף פיקוד מרכז.

בשנת 1986 החליף שחק את אהוד ברק בתפקיד ראש אמ"ן, תפקיד בו כיהן כחמש שנים.

בשנת 1991, כאשר מונה אהוד ברק לתפקיד הרמטכ"ל, מונה שחק לסגנו, ופיקד על "מבצע שלמה", שבמהלכו עלו למדינת ישראל 15 אלף מיהודי אתיופיה. יצחק רבין מינה אותו בשנת 1993 לעמוד בראש המשלחת לשיחות עם הפלסטינים בטאבה, שעסקו בניסוח ויישומו של הסכם עזה ויריחו.

שחק מונה לרמטכ"ל בשנת 1995 וחשף כי לקה בסרטן הדם וגם החלים ממנו טרם נכנס לתפקידו החדש. בשנת 1998 סיים את תפקידו כרמטכ"ל.

ב-24 בדצמבר הכריז שחק על מועמדותו לראשות הממשלה ובשנת 1999 הכריז על הקמת מפלגת מרכז מאוחדת, בה היו חברים גם יצחק מרדכי ודן מרידור. יצחק מרדכי עמד בראש המפלגה.

לאחר הבחירות בשנת 1999, הצטרפה מפלגת המרכז לממשלתו של אהוד ברק וליפקין שחק קיבל את תפקיד שר התיירות ולאחר מכן את תפקיד שר התחבורה.

בשנת 2001 הודיע שחק על פרישתו מהכנסת.

עם סיומה של מלחמת לבנון השנייה הוא מונה לעמוד בראשה של הוועדה שעסקה ביישום הדו"ח החלקי של וינוגרד.

צפו באמנון ליפקין-שחק מזהיר מפני נסיגה מלבנון בשנת

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה