מי מנהל את העמוד? האם הוא נמחק? האם אתם ממשיכים לקבל הצעות חברות? האם תוכלו להפוך עמוד פייסבוק של אדם יקר שמת לעמוד הנצחה? התשובות לכל השאלות שמעניינות את כולנו

פייסבוק הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו בשנים האחרונות ולכן גם נאלצת להתמודד עם מקרי מוות של חברים ברשת החברתית הכי מפורסמת בעולם. מקס קלי, קצין הבטחון הראשי של פייסבוק, פרסם ב-26 באוקטובר 2006 פוסט ובו תיאר את התמודדות החברה עם אחד מותו של אחד העובדים. זה היה מקרה המוות הראשון של חבר פייסבוק בו נתקלו בחברה ומאותו הרגע החלו לפתח פרופיל הנצחה לחברים מתים, בהם יוכלו חברים להמשיך לכתוב להם, להיזכר בהם ולהנציח אותם.

דבר נוסף שגרם לפייסבוק להתייחס בכובד ראש לנושא, היא העובדה שמערכת הפייסבוק מציעה מעת לעת לחדש קשר עם חברים איתם לא דברתם תקופה ארוכה, באמצעות אפשרות ה-"Suggest Old Friends". הדבר יצר מצב מביך במסגרתו קבלו אנשים זימון לשוחח עם חברים וותיקים, כאשר חלק מהם כבר לא היו בין החיים, דבר שהעביר צמרמורת קלה ולא נעימה אצל גולשים שהופתעו לקבל "הודעות מהעולם הבא".

איך הופכים עמוד רגיל לעמוד הנצחה?

לאחר מותכם, בני המשפחה הקרובה פונים לפייסבוק, מיידעים אותם על מותכם ומבקשים להמשיך להפעיל את העמוד שלכם בכדי להנציח אתכם. הפרופיל שלכם הופך לפרטי, ורק חברים מאושרים יכולים להיכנס אליו או למצוא אותו דרך מנוע החיפוש.

צילום מסך של עמוד הדיווח על חבר פייסבוק שמת

למרות הכוונות הטובות של פייסבוק להמשיך להנציח חברים לאחר מותם, הדבר יצר מרמור אצל בני משפחה וחברים שהופתעו לגלות שעל הדרך, פייסבוק חסמה את הגישה לבני המשפחה או בני הזוג, מחקה פוסטים ישנים, תגובות והודעות של האדם המת וכך בעצם אבדו הקרובים עשרות ואלפי הודעות של יקיריהם, כגון שירים וסטטוסים שפרסמו בחייהם, התכתבויות משעשעות ועוד.

דבר מקומם נוסף שקרה הוא שפייסבוק בצעה את השינוי בעמודים לעיתים רק על סמך דיווח של חברים ולא של בני משפחה. בני המשפחה כעסו על הצעד המאפשר ממש לכל אחד לעשות כרצונו ולדווח על עמודים של אחרים ובכך בעצם נבצר מחברים רבים של האדם המת לגלות בכלל שהוא כבר לא בין החיים.

לאור החוויות הלא נעימות שחוו גולשים שאבדו את קרוביהם בפייסבוק – צצו אפליקציות שונות המאפשרות לאדם להחליט מה קורה עם עמוד הפייסבוק שלו עוד בחייו, זאת בכדי להמשיך לנהל את העמוד גם לאחר מותו בדרך שנראית לו. למידע נוסף בנושא – לחצו כאן

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה