מחקר מעניין טוען כי תופעת החוויה החוץ גופית אכן קיימת ועבור מי שחווה אותה הופכת לאחד הזיכרונות החזקים והמשמעותיים בחייו

מחקר אשר נערך על ידי דוקטור סטיבן לוריס, העומד בראש קבוצת חקר תרדמת בבית הספר האוניברסיטאי בלייז' (בלגיה) – עוסק בתופעה אשר כולנו שמענו עליה ומכונה תופעה "חוץ גופית" (NDE – Near-Death Experience), אותה חוו אנשים אשר מתו מוות קליני/התקרבו לסוף חייהם – אך נותרו בסופו של דבר בחיים.

ד"ר לוריס הסתובב במשך זמן רב בבתי חולים בבלגיה, במטרה לחקור תופעה זו ולשוחח עם אנשים אשר חוו אותה. לדבריו מטופלים רבים חוששים לספר מה חוו, מתוך חשש שלא ייקחו אותם ברצינות. לדבריו על פי תוצאות המחקר, אכן אנשים אשר נמצאים על סף מוות רואים את האור המפורסם, אבל לדבריו זהו המוח שמפיק את התופעה הזו.

ד"ר לוריס והצוות שלו חקרו במשך זמן רב בעיקר מטופלים אשר חיים בתרדמת, זאת במטרה לנסות לשפר את איכות חייהם. חלק מאותם מטופלים, אשר התעוררו, ספרו על טיולים לעולם הבא ובכל הסיפורים היו אלמנטים דומים אשר חזרו על עצמם – ראו אור בהיר, חוויה חוץ גופית, הליכה בתוך מנהרה ועוד.

לדברי לוריס, מדובר במחקר קשה ומורכב, אשר קשה לחזות את הרגעים בהם באמת יוכלו לבדוק אדם אשר חווה חוויה שכזו ומצד שני זה לא רגיש לחקור את מוחו של אדם אשר גוסס, טרם מת.  לכן התמקד הצוות דווקא במחקר של מקרי תרדמת.

במסגרת המחקר נחקרו המשתתפים לעומק בכל הנוגע לרגשות, פרטים חושיים, זיכרונות של חלומות, אירועים משמעותיים בחיים (לידה, חתונה ועוד), מחשבות על דברים שלא התרחשו באמת ועוד. הם ערכו השוואה בין זיכרונות ישנים לחדשים ובין מטופלים שונים אשר חוו חוויה חוץ גופית שכזו. לדבריהם הזיכרונות של אירועים אשר באמת קרו במציאות הם עוצמתיים יותר מחלומות או מחשבות. לדבריהם חוויה חוץ גופית התגלתה כחוויה עשירה וחזקה מכל אירוע, זיכרון אמיתיים או לא – אשר חווה האדם בחייו. לדברי לוריס הזיכרון של החוויה הזו "מנצח" את כל יתר הדברים. גם אם הנחקר חווה חוויה זו לפני שנים רבות, הוא זכר אותה כאילו חווה אותה רק אתמול.

לדברי לוריס רוב החוויות אשר חקרו היו נעימות, לא מפחידות ורק מיעוט קטן של מטופלים חוו חוויה מפחידה כאשר היו על סף מוות. חשוב לזכור שהצוות חקר עד עתה מספר קטן של חולים ולא הצליח עדיין לסרוק את מה שמתרחש במוח בעת החוויה.

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה