יום השואה 2012 מוכיח כי הסבל של ניצולי השואה עדיין נמשך. בישראל חיים 189 ניצולי שואה הנזקקים לסיוע, כ-12 אלף מהם מתים בכל שנה

ב-18.4.2012 ייפתחו אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ברחבי הארץ והעולם, וכולנו נתייחד עם זכרם של ששת מיליון היהודים אשר נרצחו בשואה.

כמדי שנה נתמקד כולנו ביום זה בסיפורי הגבורה, בזכר הנספים ובעצב הרב שעוטף את כל אותם מעשים מחרידים שנעשו כנגד היהודים וכנגד אנשים חפים מפשע רבים נוספים.

הקרן לרווחת ניצולי השואה מפרסמת נתונים מדאיגים במיוחד בשנת 2012, מהם עולה כי רבע מכלל ניצולי השואה בישראל היו זקוקים במהלך השנה האחרונה לסיוע.

בשנת 2012 חיים כיום 198 אלף ניצולי שואה בישראל, כאשר מספר הניצולים הזקוקים לסיוע נפשי וכלכלי רק הולך וגדל בכל שנה.  רבים מהם מתקשים לצאת לקניות וסידורים בעצמם, לא נהנים מפעילות תרבותית, בילויים ועוד.

הנתון המדאיג ביותר שעולה מן המחקר, מצביע על כך שבישראל חיים כיום כ-12 אלף ניצולי שואה אשר סובלים מרעב, קור וחיים ללא תנאים מינימלים, כ-32 מהם מתים בכל יום. מחישוב פשוט עולה כי מדי שעה נפטר ניצול שואה.

השנה הכירה מדינת ישראל בכ-20 אלף ניצולי שואה נוספים, שמקורם ברומניה, בולגריה ולוב שהוכרו השנה לראשונה כניצולי שואה.

יום הזיכרון לשואה ולגבורה מתחיל עם שקיעת החמה ומסתיים עם צאת הכוכבים למחרת. סביב תאריך זה מתקיימים ברחבי הארץ ובעולם טקסי זיכרון שונים הסובבים את הנצחת הנספים, סיפור המעשים שהתרחשו בשואה והרצון להאמין ששנית לא יקרה יותר לעולם רצח מחריד שכשזה.

בין הטקסים המרכזיים המתקיימים בכל שנה ניתן למנות את הטקס המרכזי ביד ושם, טקסי זיכרון המתקיימים באנדרטאות שונות בארץ ובעולם, הקראת שמות הנספים, עצרת זיכרון בקיבוץ לוחמי הגטאות, ועוד.

השנה אתר אפטר לייף מרכין את ראשו לזכרם של מיליון וחצי הילדים אשר נספו בשואה. סרטון זה מוקדש לזכרם:

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה