פרופסור בן ציון נתניהו הלך לעולמו הבוקר (שני) בגיל 102. נתניהו היה העורך הראשי של האנציקלופדיה העברית, היסטוריון ופעיל ציוני במחנה הרויזיוניסטי

צילום מסך מהטלוויזיה

הפרופסור וההיסטוריון בן ציון נתניהו, אביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הלך לעולמו הבוקר (שני) בגיל 102. בשעות הבוקר הוזעק צוות מד"א לביתו של נתניהו, שם העניק לו טיפול רפואי אך נאלץ לקבוע את מותו. הלוויתו תיערך היום בשעה 17:00 והוא ייקבר בחלקת ההורים השכולים אשר בהר המנוחות בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עוד הספיק לבקר את אביו אמש, ברחוב הפורצים 4 בירושלים, בפעם האחרונה. בן ציון נתניהו נולד בשנת 1910 בוורשה בפולין ועלה לשראל בשנת 1920. את צילה נשא לאישה בשנת 1944 ונולדו להם שלושה בנים: ינותן נתניהו ז"ל, אשר נפל במבצע אנטבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו וד"ר עידו נתניהו. במשך שנים חיה המשפחה על קו ישראל-ארה"ב, אך לאחר מותו של יוני נתניהו, בשנת 1976, הם שבו לישראל.

נתניהו היה העורך ראשי של האנציקלופדיה העברית, היסטוריון ופעיל ציוני במחנה הרויזיוניסטי. הוא שימש כפרופסור ללימודי  היהדות באוניברסיטאות שונות בארה"ב. בין תפקידיו המעניינים בעבר כהן גם כמזכירו של של זאב ז'בוטינסקי.

בן ציון נתניהו היה בעל דעות ימניות ואף חתם בשנת 2044 על עצומה המתנגדת לתוכנית ההתנתקות.

כאשר חגג את יום הולדתו ה-100 אמר עליו בנו, בנימין נתניהו כי "מאבא שלי למדתי שמי שלא בקיא בעבר, לא יכול להבין את ההווה. מי שלא מבין את ההווה – לא יכול לראות את הנולד".

צפו בראיון נדיר עם בן ציון נתניהו, אשר נערך לפני הבחירות של שנת 1999

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה