מחקר חדש מסביר מהו מקור האור הלבן שרואים אנשים בטרם הם עוזבים את גופם ומתים, ככל הנראה הדבר קורה בשל פעילות יתר בגלי המוח

מחקר חדש שפורסם ב-BBC חושף מהו מקור האור הלבן עליו מספרים אנשים שחוו מוות קליני ושרדו. החוקרים שלקחו חלק בפרויקט, מאוניברסיטת מישיגן, סיפרו כי בחנו חולדות גוססות וגילו כי רמות גבוהות מאוד של גלי מוח בתגלו ברגע בו מתו החולדות. לדברי החוקרים מצב זה יכול ליצור מצב של תודעה גבוהה אצל בני אדם שחווים חוויה דומה והבזק של פעילות חשמלית במוח יכול ליצור חוויה מוחשית בה האדם רואה אור לבן.

את המחקר המעניין הובילה ד"ר גימו בורג'יגין, שספרה כי אנשים רבים חשבו במשך שנים רבות כי מוחו של אדם לא פעיל בעת מוות קליני או פועל בפעילות מופחתת. המחקר מראה כי לא כך הדבר, אלא להפך, המוח פעיל מתמיד בעת גסיסה מאשר בעת מצב הכרתי רגיל. המוח מגורה יותר, פעיל יותר ולכן חווה האדם תחושות וחוויות מבלבלות.

אנשים רבים שחוו מצב בו כמעט מתו וממש הסתכלו למוות בעיניים, מספרים על כי הביטו על גופם מלמעלה ורבים גם מציינים כי ראו אור לבן, שכאילו מגיח מתוך קצה של מנהרה חשוכה. למרות תוצאות המחקר המעניין שנערך על החולדות, יצטרכו החוקרים לבצע מחקר נוסף שיבדוק בני אדם שחוו מוות קליני ושרדו. זהו מחקר מעניין במיוחד, מכיוון שקשה לדעת מתי יתרחש מצב שכזה אצל בני אדם וגם להיות שם, מדובר בתהליך שכמעט בלתי אפשרי לעקוב אחריו, לצפות בו ולצפות לו.

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה