למרות שהבוקר (ראשון) נמסר כי כחלק מהגזירות הכלכליות החל משנת 2014 ידרשו אזרחי מדינת ישראל לשלם ארנונה גם על כל חלקת קבר של בן משפחה ו/או על כל חלקת קבר אחרת שברשותם – כעת מתברר שהמס ככל הנראה יוטל אך ורק על חברה קדישא

הבוקר (ראשון) נמסר כי הגזירות הכלכליות החדשות ככל הנראה לא יפסחו גם על המתים, זאת לאחר שהתברר כי תוגש הצעה הקוראת לבטל את הפטור מתשלום ארנונה לבתי הקברות בישראל החל משנת 2014. בשעות אחר הצהריים, של יום ראשון, נמסר בתגובה ממשרד האוצר כי אין כוונה להטיל מס על הציבור אלא על חברה קדישא. גורמים שונים הבהירו כי  "אין סיכוי שמס הקבורה יושת על האזרחים. אין כל כוונה להטיל עליהם תשלום ארנונה בעבור חלקות הקבר שלהם". ממשרדו של שר האוצר יאיר לפיד עוד נמסר כי "ההמלצה היא להחזיר את המצב לזה שהיה לפני שנת 2010 – אז נשאה חברה קדישא בנטל המס".

במידה ואכן היו מחליטים לדרוש מאזרחי המדינה לשלם בעצמם את תשלום הארנונה,  יצטרכו האזרחים לשלם ארנונה של כמה מאות שקלים בשנה (כ-300-400 שקלים), על כל חלקת קבר של בן משפחה או על כל חלקת קבר אחרת שברשותם. הסכום ישתנה בהתאם לגודל חלקת הקבר והעיר בה הוא ממוקם.

בשנת 2003 בוטל בפעם הראשונה הפטור מתשלום ארנונה לבתי העלמין, אבל לאחר סערה ציבורית הפטור הוחזר שוב בשנת 2010.

מנכ"ל  פורום חברות קדישא,  עו"ד זאב רוזנברג, מסר בתגובה, אשר פורסמה באתר NRG, כי  "אין גבול לציניות ולרשעות. המדינה החליטה לגבות ארנונה גם מהמתים. אם הצעת התיקון שאינה אלא מחטף, תתקבל, לחברות הקדישא לא יהיה שום מנוס, אלא לבקש מכל משפחה לחתום על כך שחלקת הקבר תהיה בבעלותה ובחזקתה והיא תתחייב לשלם את הארנונה עד תחיית המתים". מנכ"ל חברה קדישא מסר לחדשות ערוץ 2 כי "לחברות הקדישא לא יהיה שום מנוס, אלא לבקש מכל משפחה לחתום על כך שחלקת הקבר תהיה בבעלותה ובחזקתה והיא תתחייב לשלם את הארנונה".

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה