אמן הסיטאר ההודי, ראווי שנקר, מת בביתו בסן דייגו בגיל 92. שנקר הוא אביה של הזמרת נורה ג'ונס ונחשב למוזיקאי משפיע שחיבר בין ז'אנרים שונים

אמן הסיטאר, ראווי שנקר, מת הבוקר (רביעי) בביתו שבסן דייגו בגיל 92. שנקר הותיר אחריו במותו מורשת מוזיקלית מרשימה, אשר כללה בין היתר איחוד בין סגנונות מוזיקליים שונים, כגון רוק, ג'אז, מוזיקת עולם ועוד. שנקר השפיע רבות על להקת "הביטלס" בשנות פעילותה האחרונות, במיוחד על חבר הלקה ג'ורג' הריסון, אשר כינה אותו "הסנדק של מוזיקת העולם".

ראווי שנקר. צילום מסך youtube

שנקר נולד בורנאסי בהודו ועם השנים ביסס את מעמדו כמוזיקאי מצליח במדינה. בשנות ה-50 וה-60 החל שנקר לשתף פעולה עם מוזיקאים משפיעים, ביניהם: הכנר יהודי מנוחין, להקת הביטלס, ג'ון קולטריין ועוד. שיתוף הפעולה בין שנקר להריסון נחשב לפורה מבין כולם והא גם זה אשר קנה לו את מעמדו כאמן מצליח בקנה מידה בינלאומי.

במהלך פעילותו הוא נין והופיע עם אמנים כמו בוב דילן, ג'ימי הנדריקס, האמהות והאבות ואריק קלפטון וגם הופיע בקרנגי הול בניו יורק, הופעה אשר יצאה כאלבום  בשנת 2002, שזכה באותה שנה בפרס הגראמי לאלבום הטוב של השנה בתחום מוזיקת העולם.

שנקר קיים מערכות יחסים שונות, אחת מהן עם המפיקה סו ג'ונס, שבשנת 1978 ילדה את בתם המשותפת, הזמרת נורה ג'ונס, אשר זוכה גם היא להצלחה רבה בתחום המוזיקה.

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה