האתר mynet חשף שרשרת של תקלות חמורות שהתרחשו בבית העלמין ברמת השרון, אשר החלה בקבורתו של אדם לא נכון בקברו של אחר

האתר mynet מדווח כי ביום ראשון, ה-19 באוגוסט 2012, התרחשה טעות חמורה בבית העלמין ברמת השרון, במהלכה קברו את האדם הלא נכון.

באותו היום הביאה אירנה ויאנו את בעלה מירצ'ה ז"ל לקבורה, אך לא תארה לעצמה שבחלקה של בעלה שוכב נפטר אחר אשר הגיע לקבורה באותו היום בבית הקברות.

לאחר שהסתיימה ההלוויה הבחינו אנשי חברה קדישא בטעות ומהרו לתקנה. את האלמנה טרחו אנשי חרה קדישא לעדכן רק לאחר שחלפו כשלושה שבועות מיום הקבורה. לדברי אנשי הצוות הם לא הודיעו לאלמנת הנקבר מכיוון שהיא אישה חולה שהתעלפה בעת הלוויה והועברה מבית הקברות אל בית החולים.

האלמנה הנסערת ספרה לאתר mynet כי היא אישה בריאה, שלא התעלפה בעת טקס הקבורה וארגנה את הלוויה בכוחות עצמה. לדבריה היו צריכים לעדכנה בכדי שתוכל לשוב לבית הקברות ולהיות נוכחת בטקס הקבורה האמיתי של בעלה.

הגופה אשר נקברה בטעות הייתה גופתו של זאב (ויליאם) באואר ז"ל, תושב רמת השרון וחי עד מותו בבית אבות בכפר סבא. מי שהבין כי חלה טעות בקבורה היו אלו חתניו  של באואר, אשר בסביבות השעה 15:00 ניגשו לזהות את גופתו וגילו כי שוכבת שם גופתו של מירצ'ה ויאנו ז"ל. לאחר מכן הלכו הקברנים עם חתניו של באואר אל קברו של ויאנו, שם פתחו את הקבר, הסירו את התכריכים ואשרו כי אכן באואר נקבר בטעות בקברו של ויאנו.

צוות חברה קדישא קרא לאמבלונס אשר הביא את הגופות לחזור אל בית הקברות ולהכניס שוב את באואר מן השער הקדמי ולהכניס אותו שוב אל חדר הטהרה. גופתו של ויאנו טופלה רק בסביבות השעה 17:00, אנשי חברה קדישא בחרו שלא ליידע את האלמנה, ארגנו מניין מאנשים שחלפו במקום ומקברנים וערכו "קבורת מצווה".

ב-20 באוגסט, יום למחרת, זומנו כל אנשי הצוות לתחקיר אשר נערך אצל עו"ד אייל נון, המשמש כיועץ המשפטי של המועצה הדתית באזור. הקברן הראשי טען כי על הגופות היו מדבקות עם שמם וכי כל שרשרת הטעויות והתקלות החלה בעקבות זיהוי שגוי של האלמנה אירנה ויאנו, שאשרה שמדובר בגופתו של בעלה מבלי לבדוק באמת.

בעקבות המחדל החמור הוחלט על נהלים חדשים בעת קבורה, כיום חייבים שני מלווים לזהות את הנפטר וגם לחתום על כך שמדובר בזיהוי ודאי.

המקרה נמצא כעת בבדיקה של משרד הדתות.

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה