הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס, מי שנחשב לאחד מפוסקי ההלכה החשובים בדורות האחרונים, הלך לעולמו בגיל 93 בבית החולים הדסה

הרב עובדיה יוסף, אשר סבל מבעיות רפואיות רבות בחודש האחרון, נפטר בגיל 93 בבית החולים הדסה. הרב, אשר כיהן גם בעבר כרב הראשי לישראל, נחשב לבכיר רבני עדות המזרח, למנהיגה הרוחני של ש"ס ונחשב לאחד מפוסקי ההלכה החשובים בדורות האחרונים. הוא יובא למנוחות היום (שני).

בעת מותו שהו לצד מיטתו בני משפחתו, חתניו, ילדיו, נכדיו וכמו כן גם בכירי ש"ס. מתוך החדר בקעו קולות בכי בדקות האחרונות לחייו של הרב והנוכחים קראו פרקי תפילה, פרקי סליחות, שמע ישראל ועוד, אשר אותם נהוג לקרוא ליד מיטתו של האדם הנפטר עם יציאת נשמתו מגופו.

בשבועות האחרונים חלה הידרדרות במצבו של הרב והוא חובר למכונת הנשמה שעזרה לייצב את מצבו במעט. ברחבי הארץ וסביב מיטתו של הרב התקבצו במשך ימים רבים בני משפחתו, אנשי דת ואזרחים, אשר נשאו תפילה לבריאותו ולשלומו. לפני כשבוע נערכה עצרת תפילה המונית לשלומו, שהתקיימה בכותל המערבי בירושלים, עצרת בה לקחו חלק כ-30 אלף איש.

הרב עובדיה יוסף הוגדר בפי רבים כגדול הדור, כמרן וזכה להערכה רבה בקרב הציבור הישראלי כולו. בשנת 1970 היה חתן םרס ישראל לספרות התורנית.

כדמות פוליטית היה הרב דמות שנויה במחלוקת, בעל סגנון דיבור תקיף והתבטאויות חריפות.

הוא הוסמך לרבנות בגיל 20 ומאז חיבר עשרות פרסומים תורניים.

לפני כ-30 שנה הקים את ש"ס והפך לנשיא מועצת חכמי התורה.

הוא הותיר אחריו 11 בנים ובנות ונכדים רבים.

צפו בכתבה על הרב עובדיה יוסף מתוך התוכנית עובדה של אילנה דיין

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה