הסופר יורם קניוק הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בין ספריו המפורסמים: "אדם בן כלב", "סוסעץ", "הברלינאי האחרון", "בתו", "היהודי האחרון", ועוד. הוא בחר לתרום את גופתו למדע

הסופר יורם קניוק הלך לעולמו היום (שבת) בגיל 83. הוא נפטר בבית החולים איכילוב בתל אביב, לאחר שבסבל בשנים האחרונות ממחלת הסרטן. קניוק הורה לתרום את גופתו למדע, לכן לא תערך הלוויה. הוא הותיר אחריו אישה, שתי בנות ונכד.

קניוק נולד בתל אביב בשנת 1930, אמו עבדה כמורה בגמנסיה הרצליה ואביו היה מזכירו האישי של מאיר דיזינגוף וגם ממקימי מוזיאון תל אביב לאמנות.  הוא שירת בפלמ"ח והשתתף בקרב בנבי סמואל. את הדברים שחווה בתקופה זו הביא לידי ביטוי בכתיבתו בספרים כמו "חימו מלך ירושלים" ו-"תש"ח". בשנת 1963 הוציא קניוק את ספרו הראשון בעברית, שהיה בעצם קובץ סיפורים בשם "היורד למעלה". בטרם הוציא את ספרו הראשון עסק בכתיבה ספרותית ופרסם בעיקר סיפורים קצרים בשפה האנגלית. בין הספריו המפורסמים ניתן לציין גם את "אדם בן כלב", "סוסעץ", "הברלינאי האחרון", "המלכה ואני", "קסם על ים כנרת", "בתו", "על החיים ועל המוות", "היהודי האחרון", ועוד. בנוסף עסק קניוק גם בציור.

לאורך הקריירה הארוכה שלו זכה בפרס ברנר, פרס ספיר, פרס ביאליק, פרס נשיא המדינה לספרות וגם החזיק בתואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת תל אביב ואף הוכתר כקצין מסדר האמנויות והספרות של צרפת.

לפני מספר חודשים כתב קניוק בבלוג שלו "אני יושב עכשיו וכותב בצער מסוים ובתחושה לא הכי טובה שזמני מגיע. ארד דומה בקרוב. איך זה יהיה אינני יודע. אני תרמתי את גופתי למדע. ינתחו אותי רופאים צעירים. אחרי כן אני רוצה שישרפו את גופתי. אין לי שום רצון להשאיר מאחורי אבק עצמות שיימג וייעלם, ואני רוצה את אפרי בבקבוק או אם ירצו בני משפחתי, אפרי יפוזר באיזה מקום ואפנה מקום למישהו אחר. כולנו שרשרת. אחד הולך ואחד בא. במקרא העברים לא התעסקו במה קורה אחרי המוות. גם בתקופת המשנה קברו לשנה, והוציאו את העצמות, הכניסו רבות מהן לסרקופג או זרקו. כשמתים לא נשאר דבר".

צפו ברינו צרור ויורם קניוק בשיחה על החיים, המוות והמחלה:

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה