האמן דן צ'ן פיתח רובוט שכל תפקידו הוא לשבת לצד אנשים גוססים ובודדים ולנחם אותם. צפו בסרטון

דן צ'ן, מעצב ומהנדס שסיים את לימודיו בבית ספר לעיצוב ברוד איילנד, עיצב ופיתח רובוט חדש שתפקידו לשבת לצד אנשים גוססים ובודדים ולנחם אותם ברגעים האחרונים שלהם בעולם.

צילום מסך youtube

הרובוט הוא בעצם מעין מכשיר המוצמד לזרועו של האדם הגוסס, מלטף אותו ואומר לו דברי נחמה טרם מותו. הרובוט המנחם הוא אחד מתוך סדרה שלמה של רובוטים שתפקידם לספק לאדם תחליף להתנהגות אנושית רגישה. כך תוכלו למצוא גם רובוט אשר מחבק, מעודד אנשים מדוכאים, ועוד.

הרובוט המנחם נחשף לציבור במסגרת תערוכה המוצגת באוניברסיטת בראון ושמה הוא "בית החולים לרגע האחרון". צ'ן סיפר כי אנשים חשים חוסר נוחות כאשר הם חוזים ברובוט בפעולה ועוד הוא הוסיף כי הוא תכנת את הרובוט כך שיגיד דברים שהוא עצמו היה חושב להגיד לאדם שגוסס.

הרובוט שמצליח לזעזע אנשים שקשה להם להתמודד עם העובדה כי אדם גוסס מבלה את רגעיו האחרונים בבדידות מוחלטת ללא קרוב משפחה או חבר, ככל הנראה כן יצליח לספק נחמה קלה לאנשים שבאמת נאלצים להתמודד עם הפחד, החשש, חוסר הוודאות והבדידות בשעה שהם גוססים.

בין המשפטים שאומר הרובוט ניתן למצוא "אני כאן בשביל לנחם אותך" ו-"אתה לא לבד, אני כאן איתך", "אני כאן כדי להדריך אותך ברגעייך האחרונים", אני מצטער שבני משפחתך וחברייך לא יכולים להיות כאן איתך" ועוד.

כאשר האדם מת הרובוט גם קובע את מותו ומכריז על שעת המוות.

צפו בסרטון המדגים כיצד נראה הרובוט בפעולה:

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה