אנשים רבים מחפשים דרכים שונות בכדי להנציח את יקיריהם שמתו. בכתבה זו תוכלו לקרוא על הדרך בה תוכלו ליצור מצבה מיוחדת, שתהפוך את הביקור שלכם בבית הקברות לחוויה קצת יותר נעימה המנציחה בכבוד את המת

במידה ותחליטו לסייר בבתי העלמין בארץ או בעולם לבטח תגלו שרוב המצבות נראות ממש אותו הדבר. לכולן גודל דומה, הן נבנו מאבנים זהות, הכיתוב די חוזר על עצמו ובאופן כללי לא נעים להגיד, המשפט  "ראית אחת, ראית את כולן" די מסכם את הנוף הכללי בבתי הקברות. אך מי בעצם קבע שכל המצבות חייבות להראות אותו הדבר? מדוע בעצם מצבה לא יכולה להכיל אלמנטים שונים המאפיינים את האדם המת שיעזרו לנו לזכור את האדם שהיה בחייו?

אז איך תוסיפו נופך אישי למצבה של יקירכם?

הכיתוב: מעבר למלל הסטנדרטי המופיע על כל המצבות (שם, תאריך לידה, פטירה וכו) תמיד ניתן להוסיף גם ציטוט משיר אהוב, ספר שהיה משמעותי בחייו של המת, תוכלו להוסיף שורה ממכתב שכתב האדם המת, מנאום שנשא או משפט משעשע שנהגו לומר עליו עוד בחייו.

עיצוב וקישוט: על המצבה תוכלו להציב אלמנטים שונים המאפיינים את האדם, אהבותיו, תחביביו וכו – החל מפסל או תמונה, דרך תאי אחסון מיוחדים לנר הנשמה, חלוקי נחל, צדפים, אבנים מיוחדות ועד בובות, פעמוני רוח ועוד.

גינה לי:  תחזוק הולם של הגינה העוטפת את הקבר היא ללא ספק אחת הדרכים הנהדרות לשמירה על קבר מרשים וצבעוני. בגינה תוכלו לשתול פרחים ושתילים האהובים עליכם או שהיו אהובים כל המת וכלל שהגינה תפרח ותרשים בהופעתה כך השהות לצד הקבר תהיה יותר נעימה. כדאי מאוד להתייעץ עם איש מקצוע בנושא בכדי שתדעו מהם הפרחים, העצים והשתילים המתאימים לאקלים בו נמצא הקבר (אזור חם, קר, לח או יבש, מוצל וכו).

חלקה כפולה: במידה והאדם נקבר בחלקה כפולה, בה חלק צד אחד עדיין פנוי, ניתן לנצל את המקום הפנוי לקישוט הקבר הצמוד. ניתן להפוך אותו לגינה מרשימה, להציב בו אגרטלים, פסלים או כל דבר אחר העולה בראשכם (וכמובן מכבד את המקום ואת חוקי בית הקברות בו ממוקם הקבר).

מצבה: בשלב המצבה יעמדו בפניכם אופציות שונות, החל מסוג האבן, גודל המצבה, צבע, סוג הכתב בו יכתבו על הדברים על האבן (דפוס, כתב, גדול, קטן, בצבעים ועוד).

חשוב לשים לב:

שהקבר לא הופך למצועצע מדי

שהעיצוב מכבד את המקום ואת חוקי בית הקברות בו ממוקם הקבר

שימו לב כי בחלק מבתי הקברות קיימות הגבלות מבחינת כמות המילים היכולות להופיע על המצבה, גודל הכתב ועוד. בררו זאת בטרם תזמינו את המצבה

בבתי קברות בהן נערכת קבורה אלטרנטיבית/ארזחית/ פרטית לרוב קיימות גם פחות הגבלות מבחינת עיצוב הקברים עצמו

לצפייה בתמונות של מצבות מיוחדות  – לחצו כאן

כתבות נוספות

 

0 תגובות

אתה יכול להיות הראשון להגיב לכתבה.

דעתך חשובה - הגב לכתבה